Coronavirus/COVID-19 status og politik - individuel terapi, parterapi, familieterapi 

Her kan du holde dig orienteret om hvorvidt jeg har åbent, læse om hvordan jeg håndterer Corona udfordringen i forhold til mine klienter, hvordan du skal forholde dig, hvis du bliver forhindret i at komme og hvad der vil ske, hvis jeg midlertidigt bliver nødt til at lukke. 
1. Praksis er ÅBEN i det sædvanlige tidsrum mellem 8.30 – 21.30 på alle hverdage. 
  
2. Myndighedernes anbefalinger følges og justeringer foretages efter behov.   

3. Du er velkommen til at kontakt mig ang. aftaler og bookning fra kl. 06.00 - 22.30 alle ugens 7 dage.   


Jeg holder åbent - er ikke omfattet af den nuværende nedlukning
Som liberalt serviceerhverv, hvor den nødvendige smitteforebyggende afstand kan sikres, må jeg holde åbnet i nedlukningsperioden fra mandag den 21. december 2020 til og med 3. januar 2021. Ordningen er foreløbig forlænget til den 7.2.2021.
Kilde: Sundheds- og Ældreministeriets
 pressemeddelelse den 16.12.2020 http://sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Coronavirus/2020/December/COVID-19-nedlukning-hen-over-jul-og-nytaar.aspx 

Hvis du vil vide mere om hvordan jeg sikrer den smitteforebyggende afstand kan du læse videre på siden herunder. 


Arealkravet er rigeligt opfyldt
Det samlede arela som klienter har adgang til er på 23 kvadratmeter. Der beregnes 2 kvadratmeter er person, når man sidder ned - og 4 kvadratmeter, når man står op, hvilket betyder at der er plads til enten 11 siddende eller 5 stående klienter ad gangen. I terapirummet er vi de fleste gange bare to personer (individuel terapi) eller tre (parterapi). I familieterapi kan vi sagtens være 4 eller 5 siddende personer uden problemer.  


Til dig, der er ny, læs her

Til dig, der kommer som aftalt, læs her 


Til dig, som er blevet forhindret i at komme som aftalt, læs her 

 
Hvis jeg bliver nødt til at lukke, læs her 


Til nye klienter: Intet fyldt venteværelse 
Jeg er den eneste behandler på adressen, så du kommer ikke til at sidde i et venteværelse med klienter / patienter, der skal ind til andre behandlere - og som potentielt kan udgøre en smittefare. 
 
Derudover har jeg mindst ½ times pause mellem hver session. Du kommer til med det samme på det tidspunkt, vi har aftalt og du vil normalt ikke møde andre klienter, hverken når du kommer eller går. Almindeligvis er dette et diskretionshensyn - i disse tider bliver det yderligere en sikkerhed for dit helbred.


Til dig, der kommer som aftalt

Jeg er glad for at du/I reagerer forsigtigt og rationelt på Coronaen og fortsætter livet som hidtil, hvor det kan lade sig gøre. Det betyder helt sikkert meget både for dig selv, for mig - og for hele samfundet.  

En ekstra lille bøn om ikke at aflyse eller udsætte aftaler af rene forsigtighedshensyn
Virksomheder der ikke er beordret til at lukke oplever ofte en mærkbar omsætningsnedgang der dog ikke er stor nok til at udløse kompensation. Hvis du vil gøre mig en stor tjeneste så undlad at aflyse eller udsætte aftaler af rene forsigtighedhensyn. På forhånd tak.     



Mundbind 
Med den kontakt vi har er der fra myndighedernes side ikke et krav om at hverken du som klient eller jeg som terapeut skal bruge mundbind. Alligevel beder jeg dig venligst komme med mundbind på og beholde det på indtil du sidder ned. Har du glemt dit mundbind står der en æske til fri afbenyttelse lige indenfor hoveddøren. Når du - under eller efter mødet - rejser dig bedes du tage mundbindet på igen. Hvis du gerne vil have at jeg beholder mit mundbind på under sessionen siger du bare til, så vil jeg efterkomme dit ønske. 
 
Sundhedsstyrelsens gode råd 
Sundhedsstyrelsens gode råd for at beskytte dig selv og andre er ophængt i entréen. Jeg efterlever selv disse råd og det bedes du også gøre, når du er her - i det omfang, selvfølgelig, at de er relevante for dig. 
 
1. Vask dine hænder tit (f.eks. når du kommer og går) - brug din egen håndsprit eller den jeg har sat frem ved hoveddøren.  
2. Host eller nys i det ærme – ikke dine hænder. 
3. Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt.  
4. Vær opmærksom på rengøring – både hjemme og på arbejdspladsen.  
5. Vær opmærksom når du er på steder med tæt kontakt til mange mennesker. 
6. Bliv hjemme hvis du har symptomer. 


Skærpede regler for indretning, gennemførsel af sessioner og rengøring

Her i Corona tiden har jeg indført skærpede regler for rengøring og indretning: 

 
Indretning 
1. Stolene i terapirummet er rykket længere fra hinanden end de plejer at være, afstanden mellem os vil være over to meter og du kan selv rykke endnu længere væk, hvis det gør at du føler dig endnu mere sikker.   
2. Du kan bede om at få et engangsbetræk til stolenes armlæn. 

Gennemførsel af sessioner 
1. Sessioner der varer mere end 1,5 time vil blive afbrudt at en kort udluftning undervejs i forløbet.   


Rengøring 
1. Der bliver konsekvent luftet ud efter hver session.  
2. Kontaktflader - bordplade og dørhåndtag bliver tørret af efter hver session. 
3. Toilettet rengøres dagligt. 
4. Terapirummet støvsuges dagligt. Øvrige arealer tre gange pr. uge. 
 


Ekstra forsigtighed eller komfort 
Her i Coronatiden har jeg valgt at give dig, der sætter pris på lidt ekstra forsigtighed eller komfort fem ekstraordinære valgmuligheder, som ikke er foreskrevet af myndighederne. Mulighederne kommer her: 
 
Almindeligvis har jeg 
 
1. Æsker med lommetørklæder hvorfra alle kan tage. 
Nu kan du alternativt vælge: Din egen pakke med lommetørklæder. 
  
2. Drikkevand fra karaffel. 
Nu kan du alternativt vælge: Drikkevand i små plastflasker – du kan efter behag drikke af flasken eller et glas.

3. Drikkeglas af glas, der bliver vasket af. 
Nu kan du alternativt vælge: Engangsglas af plastik. 
 
4. Almindelige håndklæder på toilettet. 
Nu kan du alternativt vælge: Papirhåndklæder, der kasseres efter brug.  

5. Ubeskyttet betjening af f.eks. Dankortterminalen 
Nu kan du alterrnativt vælge: At afspitte dine hænder efter brug af terminalen eller andre genstande / rekvisitter, der bruges i terapien. Håndspritflasker står fremme i terapirummet. 
Jeg glæder mig til at se dig - alene eller sammen med din partner / familie. 
Tilbage til toppen 

Til dig som er forhindret i at komme som aftalt
Vi kan alle blive ramt, direkte eller indirekte af Coronavirus/COVID-19 og skulle det ske, at du bliver forhindret i at komme som aftalt, vil nedenstående give dig nogle retningslinjer. 

Vi finder en løsning 
Jeg behandler alle henvendelser om afbud og ændringer, så hurtigt jeg kan - og jeg strækker mig til det yderste for at finde en for alle parter, god løsning på situationen. 


Send mig en SMS
Er du blevet forhindret i at komme som aftalt pga symptomer, sygdom, karantæne, udfordringer med børnepasnings eller andre Corona-relaterede særlige forhold, skal du give mig besked med det samme, helst pr. SMS til 26 52 45 18 - så har jeg måske en mulighed for at booke tiden til en anden.
Suspenderet afbestillings- og ændringsgebyr
Gebyr i forbindelse med afbud og ændring af tider er suspenderet under Corona udbruddet under forudsætning af, at du er indstillet på at finde en alternativ løsning med det samme som f.eks. 
 
1. Om-bookning: Jeg booker vores aftale om til et senere tidspunkt, et som du tror vil passe dig bedre alt efter hvordan din situation er. Nogle vil vide, at de kan komme på et senere tidspunkt indenfor samme uge – andre vil have brug for fred i en længere periode, måske en måned eller mere. Vi finder ud af det. 
 
2. Delvist fremmøde: Har vi aftalt par – eller familieterapi og det giver mening, kan det være, at bare én af Jer stadig har mulighed for at komme. Afhængig af hvad vi havde aftalt kan vi reducere tiden / antallet af personer - og prisen i forhold til, hvad der rent faktisk lader sig gennemføre.  
 
3. Omlægning til telefon, skype eller face-time: Nogle individuelle aftaler vil kunne omlægges til et digitalt møde i stedet for et personligt møde. På denne måde kan vi gennemføre vores samtale – uden at være i rum sammen. 
Tilbage til toppen 
 

Hvis jeg midlertidigt må lukke pga Coronavirus/COVID-19
I tilfælde af at jeg midlertidigt må lukke helt ned pga Corona vil det blive annonceret øverst på denne side, på forsiden af hjemmesiden og på Facebook. De berørte klienter vil blive kontaktet enten via SMS - eller telefon, hvis varslet er kort. Så vidt det overhovedet er muligt vil jeg med det samme forsøge enten at booke vores aftale om eller omlægge den til en telefonsamtale. Hvis dette ikke er muligt vil jeg tillade mig at vende tilbage til dig, når jeg åbner igen, for at lave en ny aftale.  
 
Tilbage til hovedsiden: 
ID Psykoterapeut Jette Havgry, Fredensborg, Nordsjælland. Tæt på bl.a.Hillerød, Helsinge, Helsingør, Hørsholm. 
Velkommen! 


© Copyright Jette Havgry. Alle rettigheder forbeholdes.
Sidst opdateret 18.01.2021 / 05.01.2021 / 03.01.2021 / 29.10.2020 /18.04.2020 / 11.04.2020 / 01.04.2020 / 17.03.2020 / 
Privatpraktiserende ID-Psykoterapeut MPF Jette Havgry HD(A)| Stationsvej 7, st. | 3480 Fredensborg | Tlf.: +45 26 52 45 18 | jettehavgry@gmail.com